Biljartvereniging S.V.O.P. (Senioren sociëteit Voor Ons Plezier)

Biljartvereniging S.V.O.P. is in het jaar 2003 opgericht.
Sinds geruime tijd maakt biljartvereniging S.V.O.P. (Senioren sociëteit Voor Ons Plezier) dankbaar gebruik van de faciliteiten die SWN in cultureel centrum Veluvine te Nunspeet biedt in de vorm van een comfortabele biljartruimte met twee tafels. In de gezellige ontmoetingsruimte maken de leden grif gebruik van de mogelijkheid om een kopje koffie o.i.d. te nuttigen en wetenswaardigheden uit te wisselen. De sociale kant van onze bezigheid staat dan ook hoog in het vaandel.

Elke week wordt op drie dagdelen, dinsdagochtend, vrijdagochtend en vrijdagmiddag in competitieverband gespeeld op de twee biljarttafels, alsmede het zogenaamde ‘vrij biljarten' tijdens de overige dagdelen waarop geen competitie wordt gespeeld. De leden zijn onderverdeeld in groepen, waarbij de gemiddelde score bepalend is voor de groepsindeling. Jaarlijks worden drie competitierondes (libre) gespeeld in de periode van september tot mei. Het competitieseizoen wordt afgerond met het organiseren van het 1-daagse competitie om het algemeen kampioenschap  waar de betreffende groepswinnaars aan deelnemen en strijden voor de bijbehorende wisselbeker.

Vanuit de vereniging wordt door een aantal leden deel genomen aan de regionale KNBB-competitie (libre en 3-banden).

Traditiegetrouw wordt het jaarlijkse kersttoernooi georganiseerd met een hapje, drankje en verloting met prachtige prijzen. Om er even uit te zijn, een praatje te maken, gecombineerd met het uitoefen van een in meerdere opzichten leuke hobby is biljartvereniging S.V.O.P. de uitgelezen plek om u aan te melden. Mocht bovenstaande u aanspreken, kom dan eens een kijkje nemen. Bij deze bent u van harte uitgenodigd!

Kosten: €45,00 contributie per jaar.
Locatie: Veluvine – F.A. Molijnlaan 186, Nunspeet
Tijdstip: diverse door de weeks (zie menu activiteiten)

Kampioenen:
2008:     A.G. van den Berg
2009:     J. Dekker Jzn.
2010:     A. Bos
2011:     G. Bouw
2012:     M. Bruijnes
2013:     J. Schipper
2014:     E. Grift
2015:     M. Juffer
2016:     C. Grooters
2017:     H. v.d. Brug
2018:     A. Rekers
2019:     A. Tamminga
2020 en 2021 is er geen kampioen wegens de COVID-19 epidemie.
2022:     P. Goris

E-mailen